There was an error in this gadget

Monday, August 9, 2010

*What Does Love Mean?*



A group of professional people posed this question to a group of 4 to 8 year-olds, "What does love mean?" The answers they got were broader and deeper than anyone could have imagined. See what you think:


"When my grandmother got arthritis, she couldn't bend over and paint her toenails anymore. So my grandfather does it for her all even when his hands got arthritis, too. That's Love. Rebecca - age 8

When someone loves you, the way they say your name is different. You just know that your name is safe in their mouth." Billy - age 4

"Love is when a girl puts on perfume and a boy puts on shaving cologne and they go out and smell each other." Karl - age 5

"Love is when you go out to eat and give somebody most of your French Fries without making them give you any of theirs." Chrissy - age 6

"Love is what makes you smile when you're tired." Terri - age 4

"Love is when my mommy makes coffee for my daddy and she takes a sip before giving it to him, to make sure the taste is OK." Danny - age 7

"Love is when you kiss all the time. Then when you get tired of kissing, you still want to be together and you talk more. My Mommy and Daddy are like that. They look gross when they kiss" Emily - age 8

"Love is what's in the room with you at Christmas if you stop opening presents and listen." Bobby - age 7 (Wow!)

"If you want to learn to love better, you should start with a friend who you hate." Nikka - age 6

"Love is when you tell a guy you like his shirt, then he wears it
everyday." Noelle - age 7

"Love is like a little old woman and a little old man who are still friends even after they know each other so well." Tommy - age 6

"During my piano recital, I was on a stage and I was scared. I looked at all the people watching me and saw my daddy waving and smiling. He was the only one doing that. I wasn't scared anymore." Cindy - age 8

"My mommy loves me more than anybody. You don't see anyone else kissing me to sleep at night." Clare - age 6

"Love is when Mommy gives Daddy the best piece of chicken." Elaine-age 5

"Love is when Mommy sees Daddy smelly and sweaty and still says he is handsomer than Robert Redford." Chris - age 7

"Love is when your puppy licks your face even after you left him alone all day." Mary Ann - age 4

"I know my older sister loves me because she gives me all her old
clothes and has to go out and buy new ones." Lauren - age 4

"When you love somebody, your eyelashes go up and down and little stars come out of you" Karen - age 7

"Love is when Mommy sees Daddy on the toilet and she doesn't think it's gross." Mark - age 6

"You really shouldn't say 'I love you' unless you mean it. But if you mean it, you should say it a lot. People forget," Jessica - age 8

And the final one -- Author and lecturer Leo Buscaglia once talked about contest he was asked to judge. The purpose of the contest was to find the most caring child. (Now this will melt your heart.) The winner was a four year old child whose next door neighbor was an elderly gentleman who had recently lost his wife. Upon seeing the man cry, the little boy went into the old gentleman's yard, climbed onto his lap, and just sat there. When
his Mother asked him what he had said to the neighbor, the little boy said, "Nothing, I just helped him cry."

Tuesday, November 10, 2009

the dark angel...


November 10 2009,
i am working today, such a tiring day but its make my day just to see those kids learn something and enjoy it...i punch out 1800pm...start my bike n ride home...
the sky was dark...i have to arrive home before its raining....

then.....
around 5-6 more miles to s.alam.damn!!!...my bike broke down...and the sky is getting darker. i park my bike at the side of the road...off the bike,sit on the grass and start munching the 'keropok' that Gee gave me...n of coz, thinking.......

what should i do?what should i do?n what can i do?simple problem with the bike i can surely fix.but this?hahaha i cant do anything!!!damn!!...?my phone lost the other day, n now this????...i cant think of anything...then i take out my neuro notes n start reading...hell!!!cant understand anything what i read...hahaha

then i look to the sky n realize that i still had Some1 looking over me..."Lord" i said..."i know You are listening, thank you for giving me the chance to live today...thank you for all the blessing You have given me...thank you God.......Lord, may Your blessing upon me, amen..."

i try to start my bike again...nothing...then i start pushing my bike...slowly...and lots of bike "zooming" on my right side...after a few meter.i lost my breath..."fxxk!!this bike so freaking heavy!!!

then suddenly, there was a black LC make a u-turn n heading toward me...then park beside me..."am i getting robbed?" i talk to myself and preparing myself for the worst scenario.but then, that 2 Indian guy offered to help to push my bike to the nearest workshop...i am so relived and grateful!!the they push me and my bike to some workshop, somewhere around Padang Jawa.

those guy were great...i even tried to offer "teh tarik" pocket money...but they din even accept it.they even push me when i insist to show my gratefulness hehe...soooo sincere. dont even know their name yet they gone already.."aiyo,next time la jumpa juga tu"

in the time of hardship...God may show us that kindness still exist in this rotting world, even from some total stranger...today, i will always remember those "Good Samaritan" as my Dark Angel:)

Wednesday, October 28, 2009

should we tell our gf/bf about our ex or not??

....Ni ada cerita...

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :
Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?.. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?

Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh. Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya.. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan please cuba teruskan perhubungan tersebut walaupunper banyak kara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.
P/s: "...Barang yg lepas jangan dikenang..." Kata Tan Sri P.Ramlee..hehe

Saturday, October 24, 2009

Do's And Don'ts (relationship)


Do's And Don'ts

DO's:
1. Make your partner feel comfortable.
2. Keep the conversation flows going.
3. Be an interesting date.
4. Laugh at their jokes.
5. Be on time.
6. Be yourself.
7. Talk about their interests also.
8. Be romantic.
9. Be confident.
10. Show respect to your partner's wishes.

DONT's:

1. Talk about yourself all time.
2. Be late.
3. Talk about your ex relationships.
4. Eat with your mouth open.
5. Try to be something you are not.
6. Show disrespect for your partner or their beliefs.
7. Forget to thank them for the time spend.
8. Pursue sex after your partner has said no.
9. Propose marriage n kids.
10. Ask too many questions.

wanita yang patutt dijauhi lelaki...(thanx bro.Pet)

Ada satu pandangan daripada pakar cinta di luar negara berkenaan ciri-ciri wanita yang wajib dijauhi. Dengan izin, saya kongsikan sebahagian kecil di sini.

1. Wanita kategori liar.

Inilah jenis wanita yang sering dinasihati oleh mana-mana ibu untuk dijauhi. Pada awalnya, perhubungan dengan wanita sebegini sememangnya menyeronokan.

Dia selalu melakukan sesuatu di luar jangkaan. Perasaan selalu mencuba sesuatu yang bagus, tetapi sikap cuba-cubanya tidak wujud sempadan. Kita teruja dengan kegilaannya tetapi tak kita sedar, tersadung dalam masalah yang diciptanya.

2. Wanita si Bom jangka.

Wanita bersifat bom jangka seumpama emosi yang akan meletus tanpa apa-apa amaran ketika anda menjangka semuanya erkawal.

Dia kelihatan normal luarannya sehinggalah kita menjadi sasarannya.

Individu seperti ini bukan sahaja menjadi bom jangka dalam emosi kemarahan malah emosinya akan mengubah keputusan-keputusan penting.

3. Wanita si Gula-gula

Gadis muda seumpama gula-gula yang melihat kita sebagai pembimbingnya dan menyukai kewujudan kita.

Dalam keadaan ini kita seolah-olah bertindak seperti seorang yang mengajarnya untuk menjadi wanita idaman dan cuba mencipta kehidupan yang penuh kematangan untuknya.

Hakikatnya kita sudah tertipu, gadis muda seumpama ini sebenarnya sedang menguji kuasa tarikan yang ada pada dirinya.

4. Wanita si Bintang

Wanita bersifat bintang menjadikan pasangannya sebagai jalan untuk mempopularkan atau menguntungkan dirinya semata-mata, lebih-lebih lagi jika dia mempunyai keinginan besar terhadap sesuatu yang jelas bukannya diri kita.

5. Wanita si Penggapai.

Penggapai mempunyai kedudukan kewangan lebih dari apa kita miliki dan dia menyukai keadaan demikian, ia memberi jaminan kepada dirinya.

Mengapa dia suka? Dia memilih pasangan yang bukan dalam kelompoknya agar ia memberinya ruang bergerak.

Kita menjadi sasaran jika matlamat kewangannya gagal, dan kita dilihat sebagi punca terbazir masanya sekadar untuk aktiviti bersama.

Dia cenderung mengatakan setiap usahanya adalah untuk kebahagian bersama.

6. Wanita yang Tercedera.

Hubungan yang terjejas menjadikan wanita dalam kategori ini tercedera emosinya sepanjang masa.

Kewujudan kita adalah kapal persinggahannya sementara baginya untuk memikirkan kesilapannya, apa yang terjadi, siapakah dia dan apa yang perlu dilakukannya.

Sepanjang kita menjadi pasangannya, kita mendengar segala kisah buruknya. Kita akan menjadi pendengar setia kisah sedihnya semalam, hari ini dan esok.

Dalam jangkaan kita kewujudannya untuk menyintai kita, tetapi dia lebih memikirkan keadaan dirinya.

Setelah selesai, selamat tinggal untuk kita.

hehehehe...apa pun kalau ada lg yg korang rasa bleh diklasifikasikan 'sama', silakan...

Saturday, April 25, 2009

be grateful..


I AM THANKFUL: FOR THE WIFE
WHO SAYS IT'S HOT DOGS TONIGHT,
BECAUSE SHE IS HOME WITH ME,
AND NOT OUT WITH SOMEONE ELSE.



FOR THE HUSBAND

WHO IS ON THE SOFA
BEING A COUCH POTATO,
BECAUSE HE IS HOME WITH ME
AND NOT OUT AT THE BARS.



FOR THE TEENAGER

WHO IS COMPLAINING ABOUT DOING DISHES
BECAUSE IT MEANS SHE IS AT HOME, NOT ON THE STREETS.



FOR THE TAXES I PAY

BECAUSE IT MEANS I AM EMPLOYED
.



FOR THE MESS TO CLEAN AFTER A PARTY

BECAUSE IT MEANS I HAVE BEEN SURROUNDED BY FRIENDS.



FOR THE CLOTHES THAT FIT A LITTLE TOO SNUG

BECAUSE IT MEANS I HAVE ENOUGH TO EAT.




FOR MY SHADOW THAT WATCHES ME WORK

BECAUSE IT MEANS I AM OUT IN THE SUNSHINE




FOR A LAWN THAT NEEDS MOWING,
WINDOWS THAT NEED CLEANING,
AND GUTTERS THAT NEED FIXING

BECAUSE IT MEANS I HAVE A HOME
.


FOR ALL THE
COMPLAINING
I HEAR ABOUT THE GOVERNMENT

BECAUSE IT MEANS WE HAVE FREEDOM OF SPEECH.



FOR THE PARKING SPOT
I FIND AT THE FAR END OF THE PARKING LOT

BECAUSE IT MEANS I AM CAPABLE OF WALKING
AND I HAVE BEEN BLESSED WITH TRANSPORTATION
.


FOR MY HUGE HEATING BILL

BECAUSE IT MEANS I AM WARM.



FOR THE LADY BEHIND ME IN CHURCH WHO SINGS OFF KEY
BECAUSE IT MEANS
I CAN HEAR.




FOR THE PILE OF LAUNDRY AND IRONING

BECAUSE IT MEANS I HAVE CLOTHES TO WEAR.




FOR WEARINESS AND ACHING MUSCLES AT THE END OF THE DAY

BECAUSE IT MEANS I HAVE BEEN CAPABLE OF WORKING HARD.




FOR THE ALARM THAT GOES OFF
IN THE EARLY MORNING HOURS

BECAUSE IT MEANS I AM ALIVE.



AND FINALLY, FOR TOO MUCH E-MAIL

BECAUSE
IT MEANS I HAVE FRIENDS WHO ARE THINKING OF ME.


Live well, Laugh often, & Love with all of your heart!



credit to miss herina jupiter...

Friday, April 24, 2009

cheap Macbook Pro for sell




brand New MacBook Pro 15" for sell..
Intel Core 2 Duo
,
2GB memory
,
250GB HD
,
NVIDIA GeForce 9400M + 9600M

the cheapest Mac...RM3500.00 (nego)

stock limited...contact me at tanaktama@yahoo.com for more inquiry or call/sms at this number 016-8017668 (Malaysia only)